آجر نمای سنتی

آجر نمای سنتی

تولید و فروش آجر نما و کف پوش - کارخانه آجر سنتی شادباش
آجر نمای سنتی

آجر نمای سنتی

تولید و فروش آجر نما و کف پوش - کارخانه آجر سنتی شادباش

نمای ساختمان با فرم مقعر و نیم هلال

نمای ساختمان با فرم مقعر و نیم هلال خویش همچو آغوش باز پذیرای ساکنین و بازدید کنندگان می باشد تا دعوت کنندگی را به بهترین شکل به انجام رساند و نمایی خوشامد گو باشد.


جهت مشاهده تصاویر بیشتر به ادامه مطلب مراجعه فرمایید. 

  

در طراحی این بنا سعی بر ترکیب معماری مدرن و سنتی بوده است.اما سنتی نه از آن جهت که فقط به استفاده از مصالحی مانند آجر بسنده شده باشد بلکه از آن رو که به مفاهیم معماری سنتی پرداخته شده است.در این طرح معمار فرمها و چیدمان را از معماری مدرن و مفاهیم را از معماری سنتی با یکدیگردر آمیخته است.



دلیل دیگر استفاده از این فرم پناه و مکان مناسبی بود که برای پنجره ها ایجاد می کرد.با استفاده از این فرم پنجره ها در عقب نشستگی آرام خویش باعث جلوگیری از تابش نور مزاحم به داخل گشته و فقط روشنایی را عبور می دهند



-آجر یکی از مصالح معماری سنتی
هنگامی که در طبیعت هستیم و از نزدیک کنار هم قرار گرفتن این عناصررا درک می کنیم.هنگامی که بوی خاک باران خورده را استشمام میکنیم.هنگامی که از میان درختان عبور می کنیم و دست بر پهنای مهربان تنه درخت می کشیم.این احساس خوشایند و آرامش بخش در ذهن و دل ما نقش می بندد تا آن زمان که دوباره به بهانه ای جلوه گر شود و مسرت بخش.
حال سعی شده است تا با استفاده از آجر و دیگر مصالح طبیعی نظیر چوب بتوان این احساس را زنده کرد و رنگ و بوی طبیعت را استشمام نمود.


در ورودی ساختمان با توجه به عرض کم بنا داخل نشستگی مناسبی که مفهوم دعوت کنندگی داشته باشد طراحی شده است.در طرفین درب ورودی که طرحی از چوب است سکوهایی که در قدیم از آن به عنوان پیر نشین نام برده می شد طرح شده است.این عناصر هنگامی که طاقی قوسی شکل آنان را در بر می گیرد همگی در کنار هم بیانگر مقدمه ای برای وارد شدن به فضایی دیگر است.فضایی متفاوت و جدا از هیاهوی شهر.


می دانیم که خطوط منحنی با خطوط طبیعت نزدیکی بیشتری دارد و در نتیجه برای ذهن بیننده خوشایند تر و آرامش بخش تر است.در این طرح خط آسمان با تکیه بر فرم منحنی بر پویایی و حرکت تاکید می نماید.

--مساحت هر طبقه 64.90
--مجموع طبقات 4
--مساحت کل 381.50
--اسکلت فلزی

پی نوشت:
1-دکتر منوچهر مزیینی.مجله معمار 13-تابستان80
2- نما به صورت دو پوسته اجرا شده است.
نمای دو پوسته سبب عایق شدن ساختمان می گردد.هوایی که بین پوسته اول و دوم جریان دارد مانع از تبادل حرارتی و سرد و گرم شدن بیش از اندازه ساختمان می گردد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد